ללא קטגוריה

שטיחים טורקיים צורת הקשרים

שטיחים טורקיים הדרכים לקשור

ישנן דרכים שונות לקשור שטיחים טורקיים את חוט הערימה סביב חוט העיוות. הקשר הטורקי, או הסימטרי, משמש בעיקר באסיה הקטנה, בקווקז, באיראן (פרס לשעבר) ובאירופה. קשר זה היה ידוע בעבר גם כקשר של ג’יורדס.

הקשר הפרסי, או הא-סימטרי, משמש בעיקר באיראן, הודו, סין ומצרים. שטיחים טורקיים קשר זה היה ידוע בעבר כקשר סנה (סנה). הקשר הספרדי, המשמש בעיקר בספרד, שונה משני הסוגים האחרים בלולאה סביב חוט עיוות אחד בלבד.

דגם 236 כתום
דגם 236 כתום

שטיחים טורקיים המאה ה -18

אחרי המאה ה -18 זה הפך לנדיר ביותר. סוג הקשר המשמש משפיע על העדינות והידוק של הערימה.

קשר בין כל חוט ערימה ביד ניתן להשוות בין חלוקי נחל קטנים לפסיפס, וביצוע מומחה חיוני בהשגת מוצר מוגמר יפה.

קל יותר לייצר שטיחים בדוגמת זווית הדורשים ערימה קשורה גסה בלבד מאשר שטיחים מפותלים ועיצוב דק, הדורשים חומר עדין יותר וערימה קשורה בצפיפות הרבה יותר לצורך שכפול ברור של עיצוביהם המורכבים.

בחלק מהשטיחים הסיניים יש פחות מ -20 קשר לאינץ ‘מרובע (3 לסנטימטר מרובע); מסוימים הודים, יותר מ -2,400. ניתן להשיג את הצפיפות הגבוהה ביותר באמצעות הקשר הפרסי.

ניתן להוסיף לערימה חוט מכוסה מתכת, ולהגביר את צבעוניותו. שטיחים טורקיים חוט הזהב והכסף המשמש בהליך זה מונח על בסיס הבסיס הארוג, ומראה מראה הקלה נמוכה. חוט מכוסה מתכת נשחק במהירות ומאבד את ברקו, אולם מה שהופך אותו פחות מתאים לחיפויי רצפה מאשר לתלייה.

בשטיחים טורקיים רבים אין ערימה קשורה. המכונים קילים, הם שזורים בדומה לשטיחי קיר.

חוטי האריכה של אזור צבע מסוים לעולם אינם חוצים לאזור אחר, ואם חוטי האריכה של אזורי צבע שונים מחוברים סביב עופות סמוכים ולא סביב זה או סביב חוט עיוות, נוצרים חריצים קטנים במקום בו צבעים שונים נפגשים.

שטיחי סומאק

בשטיחי סומאק, שורה אחת או שתיים של אריגת דפוס צבעונית מתחלפות עם אריגה פונקציונלית בלתי נראית. עטיפת ערב עם מעברים של שורות חלופיות שקיבלו כיוון שונה, או שיפוע, מייצרת אפקט של אדרה.

רקמות שימשו לעתים רחוקות בחיפויי רצפה. שטיחים טורקיים רקומים הם כמעט אך ורק אירופאים ואמריקאים, למעט קילים טורקמנים מסוימים ו cicims טורקים (ממרחים שטיחים או שטיחים) וכמה שטיחים הודים וקשמיריים מגובי לבד או יוטה מעוטרים בתפירת שרשרת. ניתן להשתמש רק בגבים חזקים יחסית. שטיחים רקומים אירופיים כוללים עיצובים של תפרים ספורים (תפר הצלב – של שטיח Arraiolos, למשל – ונקודת gros ונקודת מחט קטנה) המכסים את כל המשטח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *