ללא קטגוריה

שטיחים פרסיים מה שצריך לדעת

שטיחים פרסיים
שטיח לאס וגאס דגם 02

מסורת של שטיחים

באופן מסורתי, לצבעים השזורים בשטיחים פרסיים משמעויות סמליות. ירוק קשור לתקווה והתחדשות, כחול ביושר, כוח ובדידות, וחום עם פוריות. צהוב הוא צבע המלוכה; אדום מסמל עושר, אומץ ואושר; ולבן קשור לשלום, לטוהר ולצער.


כיום, השטיחים מיוצרים לרוב באחת משתי דרכים – על ידי אריגה או ציצית. האריגה כוללת שימוש בנול, בדומה לאריגה לאריגת בד, ואילו הטיטינג כולל משיכת סיבים דרך חומר גיבוי. שטיחים ארוגים הם בדרך כלל באיכות טובה יותר משטיחים מצולעים.


שטיחים יכולים להחזיק פי 4 ממשקלם בעפר, שטיחים פרסיים ויש לנקות אותם באופן מקצועי כל 12 עד 18 חודשים.
שטיח ארדביל, אותו ניתן לראות במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון. גודלו 534×1152 ס”מ והוא מיוצר ככל הנראה בעיר קאשן בפרס על ידי מקסוד. השטיח מתוארך לשנת 946 לאחר ספירת האיסלאם, שהיא 1539 לספירה ולקח שלוש שנים עד שחמישה אורגים השלימו את השטיח שהוזמן על ידי שאה טהמאספ למסגד שייח ‘סאפי.

במוזיאון השטיחים

ב”מוזיאון העתיקות הלאומיות בשבדיה “תוכלו לראות את” שטיח מרבי “. שטיח זה מיוצר בטורקיה בראשית המאה ה -15 והובא לשטוקהולם דרך כפר קטן בשם מרבי.


מכיוון שהצביעה על הדגימה עשויה להיות שונה מהתוצר הסופי. יהיה עליך גם לנקות את השטיח כראוי כדי לשמור על הצבע המקורי ללא פגע, בדוק את הוראות היצרן, והתחל בפעם אחת פעם נוספת באמצעות ואקום עם ראש מסתובב. לשטיחים עדינים, more info כגון ארוגים ביד או ציצית ידנית, השתמשו בוואקום ללא ראש מסתובב.שטיחים פרסיים איש מקצוע יכול לנקות קיטור שטיח סינטטי וצמר במידת הצורך.


קווצותיו המעוותות של שטיח פריז מסתירות טביעות רגליים ומאפשרות להרים סימנים על ידי שואבים, והמראה הסוער משלים חדר לא רשמי. חוטי שטיחים פרסיים סקסוני כוללים טוויסט או תלתל רכים; הערימה נחתכת לעיתים קרובות בזווית.

אריגת שטיחים פרסיים


אקסמינסטר כולל ערימה חתוכה בסגנון ארוג. לרוב הוא מכונה “שטיחים פאב”, התייחסות להופעתו השכיחה של השטיח במסעדות ובבתי מלון. שטיחים פרסיים אקסמינסטר נוטה להיות המשתלמת ביותר מבין השטיחים הארוגים, והיא זמינה במגוון רחב של צבעים. זו אחת האפשרויות העמידות ביותר שאתה יכול לקנות, אך היא לא מעודנת כמו זנים אחרים ברשימה זו ועשויה להראות תעשייתית.


שטיח נייר עשוי מכבלי נייר המצופים בשעווה מגן. שטיחים פרסיים נייר, למעשה, די חזק. הוא עמיד במים יותר משטיחים העשויים מסיבי צמחים אחרים, אך עדיין יש לנקות מיד את נזילות הנוזל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *